BHS ENG

Kreativnost na poslu do 5 i nakon 5

Dženana Smajić, autorica Dnevnika tajni: “Moja mašta ne poštuje radno vrijeme”

 

Oduvijek sam imala potrebu izraziti se na kreativan način i to radim cijeli svoj život”, kaže Dženana Smajić, članica tima McCann Sarajevo, koja je agencijski posao nadopunila i jednim home&hand made angažmanom iz kojeg su nastala dva vrlo tražena proizvoda: Personalizirani dnevnik tajni za odrasle i Radosnica za djecu. Kako kreativnim osobama nikada ne manjka inspiracije, a vješti su pronaći i 25-i sat u danu, Dženana radi i na pripremi svog trećeg koncepta, Personaliziranog dnevnika tajni i uspomena na temu vjenčanja.

 

O njenim kreacijama, odnosu prema poslu, klijentima, slijedi priča u nastavku. 


 

Kada i kako je nastala ideja Personaliziranog dnevnika?

Oduvijek sam imala potrebu izraziti se na kreativan način i to radim cijeli svoj život, ali na različite načine. S obzirom da sam završila Školu primjenjenih umjetnosti u Sarajevu to je vjerovatno i očekivano. Dnevnik tajni je samo nastavak mog kreativnog izražavanja, ali u drugačijoj formi. Za razliku od Kutija, koje su 3D slike, po kojima moja FB stanica i nosi naziv (KutiJa), ovo je nešto što ima i upotrebnu vrijednost. A sama ideja se rodila iz ljubavi ali i potrebe. Naime, još kao dijete voljela sam dnevnike i spomenare. U Sarajevu nisam bila u prilici kupiti nešto što bi mi se svidjelo, pa sam odlučila napraviti sama za sebe takvo nešto. Ideja je sazrijevala tačno godinu dana i nakon mnogo razmišljanja i potrage za odgovorima na pitanja šta, kako i gdje, u decembru 2015. nastao je prvi Personalizirani dnevnik, odnosno Dnevnik tajni. Prototip tog dnevnika nalazi se kod moje najbolje prijateljice. Moram priznati da ne izgleda ni približno lijepo kao ovi današnji, ali mi je najdraži na svijetu. Ipak, u međuvremenu sam “ispekla zanat”. 

 


 

Koliko sa Vama ljudi moraju podijeliti ključnih informacija odnosno „tajni“ o onome šta vole a šta ne, kako bi kreativni koncept Personaliziranog dnevnika bio što uspješnije izveden?

Do sada sam upoznala jako puno ljudi, a da se sa njima nikada nisam srela, popila kafu i slično, a ipak o njima, moram priznati, jako puno znam. Dakle, najčešće komuniciramo mailom, ili putem facebooka. I moram priznati da se ljudi nekako, bar meni, vrlo lako otvaraju i pričaju o sebi, pa čak ponekad i one neke stvari o kojima ne bi pričali sa osobama koje poznaju. Vrlo mi je važno da znam dovojno o osobi za koju stvaram dnevnik, da bih mogla u njega utkati sve ono što je njemu važno i bitno.


 

Po čemu je Vaš rad prepoznatljiv?

Ono što je, mislim, osnovna karaketistika dnevnika jesu lične fotografije naručioca ili osobe za koju je dnevnik naručen. Često u njemu korisnik pronađe fotografije koje su već možda i zaboravljene, pogotovo kada se dnevnik radi za poklon. Toj osobi se dodatno tako probude sjećanja i emocije. U sadržaju  dnevnika obavezne su takozvane ‘’Sretne misli’’, koje se odnose isključivo na karakter te osobe ili na njegova interesovanja, a tu su i olovka i “Uputstvo za upotrebu”, što je neko moje lično obraćanje svim korisnicima kako da ga koriste. Ali to nije sve. U njemu možete pronaći i kafu, kapućino, vanilin šećer, čaj, bombone, lizalicu, med, vitaminski napitak, čokoladicu… Sve te sitnice tu su baš sa razlogom, jer su nešto što ljudi vole ili su tu zbog određene simbolike.


 

U kojoj mjeri odrasli uživaju u sitnicama koje inkorporirate vješto i ciljano u sadržaj?

Neočekivano mnogo. Svi smo mi negdje duboko u sebi još djeca i ovakve stvari nas, vjerujem, vraćaju u doba djetinjstva, kada smo bili bezbrižni. Većina korisnika vrlo emotivno doživi prvi susret sa dnevnikom. Neki čak i zaplaču i tada znam da će maksimalno uživati u korištenju.


 

Koliko sebe unesete u svaki Dnevnik?

1 000% svaki dnevnik je personaliziran i svakom se posvetim maksimalno. Jako mi je važno da onaj za kojeg ga pravim prepozna sebe u njemu. Ponekad mi se desi da jedan cijeli dan razmišljam o nekoj sitnici vezanoj za dnevnik, koja je meni važna, jer upravo te sitnice dnevnik tajni čine posebnim.


 

Možete li nam približiti proces rada?

Sve radim isključivo rukom, bez korištenja bilo kakvih pomagača, rezača i slično. Mislim da i ta činjenica, kada se vidi finalni proizvod, kod ljudi budi posebnu zahvalnost. Naslovna stranica dnevnika je zadužena za prvi dojam, i njoj posvećujem posebnu pažnju, jer ako tu ne uspijem ostvariti “ljubav na prvi pogled”, bez obzira što unutrašnjost može biti savršena, to nije to. Srećom, to se zaista ne dešava, jer prije samog procesa izrade prethodi “iscrpan” brif. Stoga niti jedna naslovnica nije ista, a svaka je kao odraz u ogledalu osobe za koju se radi. Naravno, mnogo pažnje i vremena posvetim i izradi zadnje stranice i same unutrašnjosti. Čak i boje trakica kojima se dnevnik veže, nisu izabrane slučajno. Niti jedna stvar nije tu slučajno.


 

Osim Personaliziranog dnevnika radite i Radosnice za djecu. Koje uspomene su obavezan sadržaj Radosnice?

Radosnice su drugi projekat koji sam počala raditi i on mi podjednako donosi radost i zadovoljstvo. Dugo sam se pripremala da počnem raditi na radosnici, što je uključivalo i istraživanja i komunikaciju sa majkama koje imaju ili očekuju prinovu, pa sam uz njihove savjete osmislila sadržaj. Ali prelistavala  sam i radosnice koje možete naći u knjižarama. Radosnice za djecu, kao i dnevnici, su unikatni i niti jedna nije ista. Sadrže sve ono što je važno roditeljima da zapišu, a odnosi se na rast i razvoj njihove djece, ali i osjećaje koji su ih prožimali u određenim razdobljima dok su strpljivo “oboje bili trudni”, nestrpljivo iščekivali rođenje, ali i kada su dobili prinovu. Čak i mjesta za pisanje su drugačija nego u radosnicama iz knjižare i kreativno su osmišljena.


 

Kako do Vas dolaze oni koji požele Dnevnik tajni ili Radosnicu pokloniti nekome ili je priuštiti sebi?

Najčešće me kontaktiraju preko moje Facebook stranice KutiJa. Za pet do dest dana, a nakon iscrpnog brifa, moja kreacija je gotova.


 

Spremate li nešto novo?

Da. U pitanju je novi Dnevnik ljubavi, tajni i uspomena koji će biti na temu vjenčanja.


 

I za kraj, u kojoj mjeri rad u advertisingu ima utjecaj na Vaš kreativni rad kod kuće i obratno? Da li posao prije 5 ima sličnosti sa onim nakon 5?

Mislim da svaki rad oplemenjuje čovjeka. Meni rad u ovoj industriji nije nepoznat, jer dugo sam u svijetu marketinga. Moj primarni posao u agenciji nije usko vezan za ovaj koji je proistekao iz hobija. No, smatram da se u većini poslova može pokazati kreativnost, ili mogu biti svojevrsna inspiracija za neka nova stvaralaštva. Moj ritam podrazumjeva da nakon dolaska kući, iako sam ponekad umorna od posla koji obavljam do 5, sjedam za stol, prepuštam se svijetu mašte i kreiram; reckam, lijepim, ukrašavam. Zato slobodno mogu reći da “ovaj posao nakon 5” doživljavam kao relaksaciju pa čak i kao poticaj da budem uspješnija “u poslu do 5”. Naravno, i obratno! 


 
http://www.urbanmagazin.ba/dnevnik-tajni-personalizovani-spomenar-za-odrasle/ 
http://www.ljepotaizdravlje.ba/lifestyle/inspiriramo-vas/imate-li-vi-svoj-dnevnik-tajni 
http://www.furaj.ba/clanak-bih/dnevnik-tajni/ 
http://www.mi2.ba/magazin/arhiva-sretnih-misli-personalizirani-dnevnici-za-odrasle-i-radosnice-za-djecu/
http://www.muskiportal.com/arhiva-sretnih-misli-personalizirani-dnevnici-za-odrasle-i-radosnice-za-djecu/