BHS ENG

McCann Sarajevo i Udruženje Vjetar uspješnom kampanjom poručili: „Disleksija nije bolest, nego različitost“

McCann Sarajevo osmislio je kreativni koncept kampanje u kojem djeca koja nemaju disleksiju, osnovci Kantona Sarajevo, dobrovoljno pristaju biti zaštitna lica na vizualima obilježavanja sedmice. Na taj način realizirana je ideja da podrška djeci sa disleksijom dolazi od njihovih vršnjaka te da stigmi i nerazumijevanju od strane odraslih nema mjesta.

 

 


 
Pod motom „Disleksija nije bolest, nego različitost“ prvi put u BiH, od 3. do 9. oktobra, obilježena je Međunarodna sedmica podizanja svijesti o disleksiji, u okviru koje i Međunarodni dan disleksije, 6. oktobar, s ciljem upoznavanja društva sa problemima s kojima se suočavaju disleksične osobe.
 
Disleksija predstavlja poremećaj sposobnosti čitanja i pisanja i neurološkog je porijekla. Ne postoji povezanost između postojanja disleksije, nivoa inteligencije i truda pojedinca. U našoj javnosti ovaj poremećaj nije prepoznat kao takav prije svega zbog neznanja i neinformisanosti šire javnosti. Stoga je Udruženje za podršku osobama sa disleksijom “Vjetar”, uz podršku Ministarstva za obrazovanje Kantona Sarajevo, iniciralo obilježavanje sedmice podizanja svijesti, a za partnera u projektu odabrali su McCann Sarajevo, koji je na kreativan način pomogao širenju poruke o različitosti.
 
A priča zašto je klix postao kilx u suštini glasi ovako!
 
McCann Sarajevo osmislio je kreativni koncept kampanje u kojem djeca koja nemaju disleksiju, osnovci Kantona Sarajevo, dobrovoljno pristaju biti zaštitna lica na vizualima obilježavanja sedmice. Na taj način realizirana je ideja da podrška djeci sa disleksijom dolazi od njihovih vršnjaka te da stigmi i nerazumijevanju od strane odraslih nema mjesta. 
 
Djeca su prikazana kao optuženici čiji je zločin da “teško čitaju i pišu” propitujući tako stav i savijest javnosti, posebno roditelja i nastavnika, koji često zbog neprepoznavanja problema i nedovoljne edukacije osuđivački prilaze ovoj kategoriji djece. Da li su zaista disleksična djeca kriva jer zaostaju za vršnjacima, ili je to posljedica neadekvatnih metoda unutar obrazovnog sistema?! 
 
Plakati su distribuirani širom osnovnih škola, a kao zvanični vizuali kampanje promovisali su sedmicu podizanja svijesti putem web banera i oglasa u brojnim internet i print medijima, koji su svoj medijski prostor, na inicijativu agencije McCann Sarajevo, besplatno ustupili.
 
Kako bi se poslala poruka da je disleksija različitost a ne bolest, tokom sedmice realizirane su brojne aktivnosti kojima se ukazivalo na način prepoznavanja disleksije i na primjenu adekvatnih metoda rada, zahvaljujući kojima disleksična djeca ostvaruju svoj puni potencijal. 
 
McCann Sarajevo osmislio je komunikacijsku kampanju u okviru koje su te poruke i plasirane putem brojnih TV gostovanja, radio izvještavnja, novinarskih članaka i intervjua, nerijetko uz “diskleksičan naslov ili podnaslov”. PR tim agencije organizirao je i prvu press konferenciju održanu u BiH na temu disleksije kojoj je prisustvovao značajan broj medija. Producirana je i specijalna, polusatna tematska emisija za jednu od vodećih TV kuća, FTV. Paralelno kampanja se vodila i na društvenim mrežama, na stranici Udruženja Vjetar. 
 
No, podrška medija oživjela je i na jedan specifičan način. Na prijedlog agencije, promjenom loga na “disleksičan način” 6. oktobra određeni mediji iskoristili su svoj utjecaj i još jednom podsjetili javnost da disleksija u BiH postoji, ali da nije bolest, nego različitost. Vodeći portal u BiH Klix je postao Kilx, a logo su promijenili i Gracija, sportsport.ba i bljesak.info. Drugačiji logo, ali isti medij i medijski sadržaj, aktivnost je kojom se iskazala empatija i podržala različitost. Isto su, na svojim oficijelnim Facebook stranicama, taj dan učinile i vodeće kompanije u BiH. Tako su se među medijima, udruženjima i kompanijama koji su se uključili u kampanju podrške i kreiranju drugačije percepcije u javnosti o disleksiji uključili: Oslobođenje, Euroblic, Glas Srpske, Faktor, Dnevni avaz, Gracija, Ljepota i zdavlje, Urban magazin, depo.ba, bljesak.info, radiosarajevo.ba, klix.ba, sportsport.ba, mi2.ba, muskiportal.com, oslobodjenje.ba, startbih.info, Fena, N1, TV1, FTV, TVSA, OBN, PINKBH, TV Hayat, Al Jazeera, Radio Federacije, Radio M, Sparkasse Bank, Eronet, Alkaloid, Opel, Gloria Line, Carlsberg, Violeta, BH Telecom, Raiffeisen BANK, UNIQA, Salveo, Sarantis, Hypo Alpe Adria Bank, Dm, Cm, Giro di Sarajevo, SCC, M:tel, Komercijalna banka, Volonterska mreža Mreža mira, Kriterion, GreenPrint, Creativo centar d.o.o., Buybook, Sarajevo Navigator.
 
 
I prvi cilj Udruženja Vjetar, a to je podizanje svijesti u javosti, uspješno je ostvaren. Također, u okviru sedmice podizanja svijesti o disleksiji Udruženje je ostvarilo i svoj drugi cilj; postalo je spona između stručnog kadra, logopeda, defektologa i nastavničkog kadra. Brojni pozivi roditelja Udruženju, pod sumnjom da upravo njihovo dijete ima disleksiju uz traženje savjeta šta dalje, dokazi su da je poruka stigla do opće javnosti, ali i vrlo uspješno do specifičnih ciljnih grupa; roditelja, djece i nastavnika. Stoga s ponosom možemo reći kako je kampanja „Disleksija nije bolest, nego različitost“ primjer kako se u kratkom vremenskom periodu podiže alarm u javnosti, kroz efektno osmišljene vizuale, komunikacijske poruke i gerilske akcije.